Klauzula RODO

Klauzula informacyjna RODO dotycząca wizyt domowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją wizyt domowych na pobranie krwi oraz prawach przysługujących pacjentowi.

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Mobillab, z siedzibą w Poznaniu 61-064 Poznań, e-mail: info@mobillab.pl, telefon: 509332779. Administrator odpowiedzialny jest za przetwarzanie danych w sposób zgodny z przepisami prawa.

  1. Cel przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe pacjentów przetwarzane są w celu:

  • realizacji wizyty domowej na pobranie krwi,
  • świadczenia usług medycznych zgodnie z przepisami prawa,
  • kontaktu z pacjentem w celu ustalenia szczegółów wizyty,
  • przeprowadzenia badań laboratoryjnych we współpracy z Laboratorium Diagnostyka,
  • wystawienia faktur i dokonywania rozliczeń za świadczone usługi,
  • wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów o ochronie zdrowia.
  1. Rodzaj przetwarzanych danych

W ramach realizacji wizyt domowych przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania, w którym ma odbyć się wizyta,
  • numer telefonu kontaktowego,
  • dane zdrowotne niezbędne do przeprowadzenia badania, w tym informacje o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i ewentualnych przeciwwskazaniach,
  • dane finansowe, związane z płatnościami za usługi.
  1. Podstawy prawne przetwarzania danych

Dane osobowe pacjentów są przetwarzane na podstawie:

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy, której stroną jest pacjent (świadczenie usług medycznych),
  • art. 9 ust. 2 lit. h RODO – przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, tj. danych dotyczących zdrowia, w celu diagnostyki medycznej i leczenia.
  1. Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe pacjentów mogą być przekazywane następującym podmiotom:

  • Laboratorium Diagnostyka, w celu przeprowadzenia badań laboratoryjnych,
  • uprawnionym pracownikom medycznym, którzy realizują wizytę domową,
  • podmiotom współpracującym z administratorem w zakresie księgowości i rozliczeń (np. firmy księgowe),
  • podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. NFZ, organy administracji publicznej).
  1. Okres przechowywania danych

Dane osobowe pacjentów będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony zdrowia i przechowywania dokumentacji medycznej, oraz przez czas niezbędny do dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń.

  1. Prawa pacjentów

Pacjent ma prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • sprostowania (poprawienia) swoich danych, jeśli są nieprawidłowe lub nieaktualne,
  • usunięcia danych, w przypadkach określonych przepisami prawa,
  • ograniczenia przetwarzania danych,
  • przenoszenia danych (o ile jest to technicznie możliwe),
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w określonych sytuacjach,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  1. Dobrowolność podania danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wizyty domowej i świadczenia usług medycznych. W przypadku niepodania wymaganych danych, wykonanie usługi może być niemożliwe.

  1. Zautomatyzowane przetwarzanie danych

Dane osobowe pacjenta nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

  1. Zmiany w polityce RODO

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej klauzuli informacyjnej, o czym pacjenci zostaną poinformowani.

W razie pytań dotyczących ochrony danych osobowych, pacjent może kontaktować się z administratorem na wskazane powyżej dane kontaktowe.